Logopeda

Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozowaniem zaburzeń komunikacyjnych, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią wad artykulacyjnych. W naszej szkole funkcję logopedy pełnią panie: Ewa Sala i Ewa Dudziak.
Ewa Sala | Ewa Dudziak | |
---|---|---|
poniedziałek | 8.30-8.50 9.50-11.20 12.20-13.40 | 8.00-9.00 9.35-10.35 11.20-16.05 |
wtorek | 9.30-12.20 13.20-13.50 | 7.00-9.00 9.20-15.20 |
środa | 8.30-10.30 13.20-14.40 | 7.00-9.45 10.20-14.20 |
czwartek | 8.20-8.45 9.45-12.45 | 12.20-15.20 |
piątek | 9.00-11.20 12.20-13.20 | 8.00-11.00 11.35-15.20 |
Zadania logopedy w naszej szkole:
- Wykonywanie badań przesiewowych mowy u uczniów, celem wykrycia zaburzeń w zakresie rozwoju mowy.
- Badania logopedyczne kontrolne dzieci według wskazań wychowawcy lub prośbę rodzica.
- Organizacja pomocy logopedycznej dla uczniów na terenie szkoły.
- Terapia dzieci posiadających orzeczenia i opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej ze wskazaniem na potrzebę zajęć z zakresu terapii logopedycznej.
- Profilaktyka zaburzeń i opóźnień mowy, w różnych formach m.in.: grupowe zajęcia logopedyczne, konkursy logopedyczne, zachęcanie uczniów do udział w projektach i akcjach promujących poprawne nawyki językowe.
- Współpraca z rodzicami uczniów, wychowawcami, nauczycielami wspomagającymi, psychologiem, pedagogiem oraz innymi specjalistami w zakresie organizowania pomocy logopedycznej dla dzieci.
Podstawowe cele terapii logopedycznej:
- kształtowanie prawidłowej mowy poprzez eliminowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, gramatycznej i leksykalnej
- stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy
- doskonalenie wymowy i korygowanie wad wymowy
- wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń
- rozwijanie umiejętności budowania swobodnej wypowiedzi w poprawnej formie gramatycznej, płynnie i wyraźnie
- wzbogacanie zasobów leksykalnych, w zakresie mowy czynnej i biernej
- rozwijanie techniki czytania, w szczególności czytania ze zrozumieniem
- zachęcanie uczniów do dbałości o jakość swoich wypowiedzi i do twórczej aktywności słownej