Logowanie do G Suite
W naszej szkole używamy bezpłatnej platformy G Suite. Na koncie uczniowie mają między innymi skrzynkę mailową, dysk Google do przechowywania danych, kalendarz, aplikację Classroom m. in. do zdalnej nauki (ale nie tylko) i Meet do wideokonferencji. Nauczyciele używają Classroomów do udostępniania uczniom materiałów z lekcji itp.
Bardzo prosimy o przeprowadzenie z dziećmi pierwszego logowania na koncie uczniowskim Google. Dzieci mogą oczywiście zalogować się pod Państwa okiem, być może będą potrzebowały Państwa pomocy lub zrobienia tego w ich imieniu.
Nazwa użytkownika to równocześnie szkolny adres mailowy ucznia: imie.nazwisko@sp5wadowice.pl, (chodzi o imię i nazwisko ucznia – nie rodzica). Jeśli uczeń/uczennica ma podwójne nazwisko zapis wygląda następująco: imie.nazwisko1-nazwisko2@sp5wadowice.pl. Adres mailowy nie zawiera polskich znaków.
Hasło do pierwszego logowania dla nowoprzyjętych uczniów podawany jest na początku roku szkolnego w wiadomości przez e-dziennik do rodziców. Podczas pierwszego logowania konieczne będzie utworzenie własnego hasła i to hasło trzeba będzie zapamiętać. Bardzo prosimy, by zapamiętały je zwłaszcza Państwa dzieci – uczniowie, ponieważ będą się logować na swoje konta np. na informatyce czy na wypadek wprowadzenia zdalnego nauczania. Najlepszym wyjściem jest zapisanie loginu i hasła i przechowywanie go w bezpiecznym miejscu w domu. Warto, by uczniowie zapisali sobie hasło właściwe do swojego konta w zeszytach informacji (np. gdy będą potrzebne na informatyce).
WAŻNE! Platforma G Suite jest miejscem komunikacji między nauczycielami a uczniami. Państwo możecie się tam logować z pozycji ucznia. Z Państwem nawet w przypadku ewentualnego zdalnego nauczania Dyrekcja i nauczyciele nadal będą kontaktować się PRZEZ E-DZIENNIK.
Instrukcja w pliku do wydruku: INSTRUKCJA
Krótki filmik instruktażowy: FILM
Regulamin korzystania z kont w usłudze G Suite: REGULAMIN